چاپ        ارسال به دوست

رئیس پارک علم و فناوری در جریان بازدید از گروه صنعتی «قطعه گستر کرمان» اعلام کرد:

دانشجویان باید بر اساس نیاز صنعت، توانمند شوند

دکتر «فرشید کی‌نیا» رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، از دو واحد صنعتی، تجاری مستقر در شهرک صنعتی «خضراء» بازدید به عمل آورد.

 به گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری، دکتر «کی‌نیا» رئیس پارک علم و فناوری و دکتر «هاشمی‌نژاد» مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ از دو واحد تجاری صنعتی، «قطعه گستر کرمان» و «کیمیا نوش سلامت» مستقر در شهرک صنعتی «خضراء» بازدید به عمل آوردند.

 این بازدید که از ساعت ۹ صبح تا  ۱۳ بعدازظهر ادامه داشت، با بازدید از مجموعه صنعتی «قطعه گستر» آغاز شد. این گروه صنعتی، تولیدکننده انواع قطعات فلزی و غیر فلزی صنعتی است. در ابتدای این بازدید دکتر «رضایی» مشاور گروه صنعتی «قطعه گستر» به معرفی مجموعه صنعتی مذکور پرداخته و از توانایی و ظرفیت‌های موجود در این واحد صنعتی گفت. در این جلسه که دکتر «هاشمی» و دکتر «فروزان» سرپرست واحد فنی مهندسی «قطعه گستر» هم حضور داشتند، اعلام شد که این واحد صنعتی ، موفق به تولید قطعات منحصربه‌فردی، حتی در منطقه خاورمیانه شده است. ۱۵۰ نیرو کار مستقیم را جذب کرده و با گسترش کار، ظرفیت افزایش اشتغال‌زایی را نیز برخوردار است .

 موضوع دیگری که در ابتدای این بازدید، به آن پرداخته شد، راه‌اندازی مرکز آموزش عالی علمی، کاربردی، جوار صنعت بود که جزء برنامه‌های این مجموعه صنعتی  بوده و این مجموعه  باهدف توانمند ساختن و خودباوری جوانان، در پی راه‌اندازی آن است .

 با کمک شرکت‌های بزرگ می‌توان اکوسیستم صنعت را پویا نگه داشت

 دکتر «کی‌نیا» رئیس پارک علم و فناوری، با تأکید بر لزوم توانمندسازی جوانان و ارزشمندی طرح آموزشی گروه صنعتی «قطعه گستر» گفت:« متاسفانه در بسیاری از مقاطع دانشگاهی، تحصیلات به‌صورت هدف‌مند نیست، به همین دلیل، در حال پیگیری یک طرح پیشنهادی توانمندسازی در پارک علم و فناوری به ‌عنوان «بورس دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد» هستیم، بر طبق این طرح، ما به‌عنوان واسطه‌ی دانشجویان و مراکز تولیدی صنعتی  عمل کرده و بر اساس نیاز مراکز صنعتی، دانشجویان را جذب می‌کنیم که بخشی از  زمان خود را در واحد صنعتی مذکور گذرانده و هم تجربه کسب کنند و هم به واحد صنعتی انتفاعی برسانند و بعد از تحصیلات تکمیلی خود، به‌صورت عملی هم توانمند شده باشند.» وی افزود: «در طول مدت بورس شدن دانشجویان، کمک‌هزینه‌ای هم به دانشجو تعلق می‌گیرد که  با توافق واحد صنعتی و پارک علم و فناوری پرداخت خواهد شد.» «کی‌نیا» تأکید کرد:« دانشجویان باید بر اساس نیاز صنعت توانمند شوند تا بهترین نتیجه از تحصیلات حاصل شود.»

 در ادامه جلسه‌ی آغازین بازدید، رئیس پارک علم فناوری ضمن تأکید بر همکاری دوطرفه پارک علم و فناوری و واحدهای صنعتی گفت: « ما معتقدیم که شرکت‌های بزرگ مستقر در پارک، باید وارد صحنه شوند تا به کمک آنها شرکت‌های کوچک فعال شده و اکوسیستم صنعتی و فناوری به‌صورت پویا در جریان باشد و هر دو طرف رشد کنند و لزوما  با کمک شرکت‌های بزرگ می‌توان اکوسیستم صنعت را پویا کرد.» در جریان این بازدید دکتر «کی‌نیا» و هیئت همراه وی، از خطوط تولید و بخش‌های مختلف واحد صنعتی «قطعه گستر کرمان» دیدن فرموده و از نزدیک با توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در این واحد صنعتی آشنا شدند .

 وظیفه پارک علم و فناوری حمایت از طرح‌های خلاقانه و فناوری‌های نوین است

 واحد بعدی که مورد بازدید قرار گرفت، واحد صنعتی، تجاری «کیمیا نوش سلامت» بود. این واحد صنعتی در زمینه تولید نوشابه‌های گازدار بر پایه خرما و با برند «زیمپا» فعال است.  در این بازدید که دکتر کی‌نیا و دکتر هاشمی‌نژاد حضور داشتند، خطوط تولید این واحد صنعتی مورد بازدید و ظرفیت‌های این طرح تولیدی مورد بررسی قرار گرفت. در خلال این بازدید دکتر «عرب‌نژاد» مدیرعامل شرکت «کیمیا نوش سلامت» ، ضمن معرفی محصولات تولیدی این واحد از مشکلات پیشروی این واحد تجاری، صنعتی سخن گفت. دکتر «کی‌نیا» باتوجه ‌به چالش‌های پیشرو این واحد صنعتی، پیشنهادهایی را برای رفع مشکلات واحد بیان و تأکید کرد: « پارک علم و فناوری برای رفع مشکلات شرکت‌های زیر مجموعه خود از هیچ کمکی مضایقه نمی‌کند.» دکتر «کی‌نیا» در ادامه این بازدید پیشنهادها و راهکارهای خود را نیز برای گسترش و پیشرفت این واحد صنعتی و قول همکاری در چهارچوب قوانین را به مدیران مجموعه داده و گفت: «وظیفه پارک علم و فناوری حمایت از طرح‌های خلاقانه و فناوری‌های نوین است.»


١٢:٥٢ - سه شنبه ٢٠ تير ١٤٠٢    /    عدد : ٤٠٣٥    /    تعداد نمایش : ١٢٤٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج