چاپ        ارسال به دوست

پیام رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

دکتر حسین محبی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در پیامی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل بر استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی در ارتقا شاخص های پدافند غیرعامل تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه متن پیام دکتر محبی به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم


مقام معظم رهبری (مد ظله العالی): پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود.
بی‌شک یکی از بهترین و اثربخش‌ترین راه مقاوم‌سازی در مقابل تهدیدات خارجی، اقدامات نظامی و تخریبی دشمنان استفاده از پدافند غیرعامل است چرا که با مدیریت و اتخاذ تدابیر اساسی و مقاومت هوشمندانه در مواقع بروز بحران، کشور را در برابر حملات دشمن مصون می‌دارد.


پدافند غیرعامل به عنوان یکی از ساده‌ترین راه‌ها، کم هزینه‌ترین شیوه‌ها و صلح‌آمیزترین روش‌های دفاع یک دولت و ملت در مقابل دشمنان خود از جمله مهم‌ترین عوامل اقتدار و توفیق کشور در حفظ و گسترش امنیت ملی و زمینه‌ساز توسعه متوازن و پایدار و عامل دستیابی به رفاه و توسعه همه‌جانبه است.
در این راستا در تمهیدات پدافندی، باید به مؤلفه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و موضوعات تهدیدی، توجه ویژه‌ای گردد که در این خصوص استفاده از ظرفیت های نخبگان دانشگاهی در انجام پژوهش های علمی در حوزه پدافند غیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازم است پایان نامه های مرتبط با موضوعات پدافند غیرعامل مورد حمایت قرار گرفته و نیز مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان اهتمام ویژه ای در خصوص پژوهش و تولید محصولات نوین و هوشمند در حوزه پدافند غیرعامل را داشته باشند.


در راستای اهداف پدافند غیرعامل؛ دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و مجموعه های پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی، پارک علم و فناوری دانشگاه و مرکز آپا (آگاهی، پشتیبانی، امنیت) تا کنون فعالیت هایی ازجمله دوره ها و همایش امنیت سایبری را اجرا کرده است و آماده همکاری با نهادها و سازمان های مرتبط می باشد.


اینجانب هفته پدافند غیر عامل را که امسال با شعار «ایران پایدار؛ به وسعت ایمان به بلندای امید- پدافند غیر عامل دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی » نامگذاری شده است به فعالان پرتلاش و سخت‌کوش این عرصه به خصوص دانشگاهیان محترم تبریک عرض می‌نمایم و از خداوند متعال توفیق روزافزون همگان را در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ‌سازی در خصوص ضرورت به کارگیری اصول پدافند غیر‌عامل در بین آحاد جامعه را خواستارم..

 

 


١٤:٢٠ - چهارشنبه ٣ آبان ١٤٠٢    /    عدد : ٤٢٥٨    /    تعداد نمایش : ١١٢٣


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج