چاپ        ارسال به دوست

۱۳آبان و چرایی شعار مرگ برآمریکا از نگاه معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته


دکتر روح الله فدائی نژاد معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در تشریح چرایی شعار مرگ بر آمریکا و بررسی واقعه ۱۳ آبان بر لزوم مطالعه تاریخی برای شناخت کامل از روحیه استکباری آمریکا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه روز ۱۳ آبان سالگردسه واقعه مهم در تاریخ ماست. تبعید امام خمینی (قدس ...) به ترکیه در سال۱۳۴۳، تظاهرات مردم خصوصا نوجوانان و دانش اموزان به سمت دانشگاه تهران و شهادت تعداد زیادی از آنان در سال ۱۳۵۷ است افزود: به همین دلیل این روز را روز دانش آموز می نامند و تسخیر سفارت آمریکا در ایران یا همان لانه جاسوسی توسط تعدادی از دانشجویان انقلابی در سال ۱۳۵۸ که به همین مناسبت این روز را روز مبارزه با استکبار جهانی نیز نامگذاری کرده اند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تحصیلات تکمیلی با اشاده به این سه حادثه خاطر نشان کرد: حداقل دو مورد اول و آخر به طور مستقیم به امریکا ربط دارد. تبعید امام خمینی به علت سخنرانی ایشان در اعتراض به کاپیتولاسیون (حق مصونیت کنسولی) برای آمریکاییها و تسخیر لانه جاسوسی هم به علت به رسمیت نشناختن جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا و فعالیت‌های نامطلوب سفارتخانه آمریکا بوده است.

دکتر فدائی نژاد اظهار داشت: برخی افراد فکر می کنندرابطه ایران و آمریکا فقط به علت تسخیر لانه جاسوسی دچار مشکل شده و اصطلاحا تقصیر انقلاب (جمهوری) اسلامی ایران بوده که شروع کننده این چالش بوده است.

وی با اشاره به فرموده امام خامنه‌ای که "بزرگترین جهاد امروز ما جهاد تبیین و روشنگری و امید آفرینی در دل مردم است." در تبیین موضوع گفت: به طور کلی غرب و خصوصا امریکا روحیه خود برتر بینی و استکباری دارند و مهمتر آنکه منافع خود را نیز بر همین اساس تعریف و دنبال می‌کنند. این مهمترین تضاد ما با نظام سلطه با محوریت آمریکا و غرب است.

وی به عنوان مثال به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و ساقط کردن دولت ملی مصدق و روی کار آوردن پهلوی برای جلوگیری بهره مندی ملت ایران از موهبت ملی شدن صنعت نفت ایران اشاره کرد و افزود: پیگیری لایحه کاپیتولاسیون نیز ناشی از خود برتر بینی آنها بود و عدم به رسمیت شناختن انقلاب اسلامی نیز برای حفظ منافع نا مشروع خود در ایران بود.

دکتر فدائی نژاد خاطر نشان کرد: اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی بیان کننده نقش آنان در جلوگیری از به ثمر تشستن انقلاب اسلامی و انحراف انقلاب از اهدافش به کمک نفوذی ها بوده است.

 

وی افزود: در طول سالهایی که از شروع انقلاب اسلامی می گذرد هیچگاه دست از سر این انقلاب برنداشته اند. کودتای نوژه، جنگ تحمیلی و حمایت‌های بی حدوحصر از صدام، پرونده هسته‌ای و برجام، تحریم های اقتصادی و...، به راه انداختن اغتشاشات سال گذشته، همه و همه در راستای ضربه زدن به این انقلاب و پیگیری تحقق منافعشان بوده است.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته تصریح کرد: اگر به وقایع اخیر در غزه نیزتوجه کنیم می‌بینیم برای حفظ رژیم اشغال گر که در واقع حافظ منافعشان در منطقه غرب اسیا است از هر حربه ای استفاده کرده و هیچ حدی برای آن از بمباران بیمارستان و کشتار کودکان و زنان گرفته تا بکار گیری سلاح های ممنوعه و بمب های فسفری قائل نیستند.

فدائی نژاد با بیان اینکه خیلی دردناک و شاید مضحک است که بدانیم در طول سال‌های گذشته عموما آمریکا و غرب نقش میانجی بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی را به عهده داشته اند‌ افزود: پیمانهای کمپ دیوید و اسلو گویای این تضاد است. میانجی که در حال حاضر تمام قد پشت رژیم اشغالگر ایستاده و برای همه خط و نشان می کشد که به مردم مظلوم غزه هیچ کمکی نشود.
وی خاطرشان کرد: حتی معیار های خودساخته شان همچون آزادی بیان و دموکراسی را زیر سوال می برند. به عنوان نمونه تصویب طرحی در مجلس نمایندگان آمریکا در محکومیت اقدام دانشجویان دانشگاه‌های امریکا در حمایت از مردم غزه را می توان ذکر کرد.
وی با مهم خواندن مطالعات تاریخی عنوان کرد: اگر کمی فکر کنیم دلایل زیادی برای گفتن مرگ بر آمریکا خواهیم داشت



٢١:٠٢ - جمعه ١٢ آبان ١٤٠٢    /    عدد : ٤٢٨٦    /    تعداد نمایش : ١٦١٥


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج