چاپ        ارسال به دوست

8 رشته گرایش جدید در شورای مدیریت دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته تصویب شد


3 رشته دکتری تخصصی و 5 رشته کارشناسی ارشد در شورای مدیریت دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته تصویب شد

دکتر علی نگارستانی معاون آموزشی، پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با اعلام این خبر گفت: رشته های مهندسی مخابرات گرایش میدان در مقطع دکتری تخصصی و مهندسی مخابرات گرایش مخابرات نوری؛ مهندسی مخابرات گرایش مخابرات امن و مهندسی برق گرایش الکترونیک دیجیتال در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده برق و کامپیوتر مصوب شد.
وی افزود: رشته مهندسی معدن گرایش محیط زیست نیز به رشته های پژوهشکده علوم محیطی در مقطع کارشناسی ارشد افزوده شد.


دکتر نگارستانی از تصویب 2 رشته دکتری تخصصی نیز خبر داد و گفت: رشته مهندسی هسته ای در گرایش پرتو پزشکی و رشته مهندسی هسته ای گرایش راکتور نیز در دانشکده علوم و فناوری های نوین مصوب گردید.


وی تصریح کرد: با ارسال مصوبه جدید به وزارت علوم، مراحل اداری و قانونی تصویب رشته‌ها در شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری خواهد شد.

در این جلسه رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با اشاره به جایگاه ششم این دانشگاه در بین دانشگاه های صنعتی، رتبه پنجم فناوری و رتبه نوزدهم در جمع دانشگاه های کشور از تلاش های اعضای هیات علمی و یاوران علمی تشکر و بر تلاش افزونتر برای کسب رتبه های بالاتر تاکید کرد.

دکتر حسین محبی وجود پارک علم و فناوری و پژوهشگه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محییطی در دانشگاه را فرصتی ارزنده توصیف کرد که جایگاه دانشگاه تحصیلات تکمیلی را در ارتباط با صنعت و جامعه ارتقا داده است.


وی با اشاره به فعالیت 5 پژوهشکده و 5 دانشکده و امکانات پارک علم و فناوری دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته آمادگی لازم را برای گسترش همکاری، انعقاد تفاهم نامه و قرارداد همکاری با شرکت های صنعتی و معدنی و دستگاه های اجرایی استان متناسب با نیاز و اولویت های پژوهشی دارد.




١٣:٥٧ - چهارشنبه ١٧ آبان ١٤٠٢    /    عدد : ٤٣٠٦    /    تعداد نمایش : ٨٤٣


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج