چاپ        ارسال به دوست

به مناسبت هفته بسیج؛

اساتید دانشگاه از شهرک صنعتی خضراء بازدید کردند/ انعقاد تفاهم نامه همکاری

به مناسبت هفته بسیج و در راستای توافقات جلسات قبلی کانون بسیج اساتید دانشگاه، در روز پنج شنبه 2 آذر سال جاری، جمعی از اساتید دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان به همراه جمعی از اعضا بسیج مهندسین صنعت و معدن از شهرک صنعتی خضراء بازدید بعمل آوردند.



دکتر ابوالفضل صفایی رئیس بسیج اساتیددانشگاه با اعلاک این خبر افزود: در این رویداد که با حضور معاون اقتصادی استاندار آقای دکتر حسن زاده و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان آقای دکتر میجانی همراه بود ابتدا از واحدهای عملیاتی کارخانه تولید قطعات صنعتی و معدنی قطعه گستر و دستاوردهای آن بازدید انجام پذیرفت و سپس از بخشهای در حال فعالیت و بخشهای در دست احداث کارخانه تولید ماشین آلات و قطعات معدنی ایبکو بازدید بعمل آمد. این دو کارخانه قبلا توسط بسیج مهندسین عارضه یابی و به ترتیب در بحث بدهی تامین اجتماعی  و محیط زیست مانع زدایی شده بودند.

در این بازدیدها که بصورت میدانی بود از خط تولید و بخش R&D واحدها دیدن شد و در خصوص مواردی از قبیل عارضه یابی تخصصی در واحد توسط اساتید دانشگاه، چگونگی تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه، همکاری اساتید و مهندسین بسیجی در بخش R&D واحد، کمک به حل مشکلات و مسائل فناورانه واحد توسط اساتید و مهندسین بسیجی و...  بحث و گفتگو شد.

همچنین در بخش سوم این رویداد نیز معاون هماهنگ کننده سپاه ثارا... استان کرمان، آقای دکتر حسن زاده، آقای دکتر قاسمپور مسئول بسیج مهندسین صنعت استان و آقای دکتر روح ا.. فدائی نژاد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه به عنوان نماینده دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته پیرامون این بازدید در خصوص برنامه ها و اقدامات مشترک شرکت شهرکهای صنعتی و بسیج مهندسین از جمله عارضه یابی و مانع زدایی واحدهای صنعتی، راه اندازی دفتر فنی مهندسی، حمایت سپاه استان برای اجرایی شدن برنامه های پیشروی بسیج مهندسین و شرکت شهرکها و خصوص نحوه تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، کمک به تقویت R&D در واحدهای صنعتی و تربیت نیروی ماهر به ایراد سخنرانی پرداختند.

در انتهای مراسم نیز به منظور هموار شدن ارتباطات و توسعه زیرساختهای لازم  تفاهم نامه سه جانبه فی مابین سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کرمان، شرکت شهرکهای صنعتی استان و دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوریهای پیشرفته استان با محوریت پارک علم و فناوری دانشگاه منعقد گردید. این تفاهم نامه در خصوص نحوه تعامل و همکاری مجموعه های فوق، نحوه تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، کمک به رشد و تقویت خوشه صنعتی قطعه سازان استان، کمک به احصای نیازهای فناورانه در واحد ها، کمک به ارتقاء واحدهای صنعتی فناور به دانش بنیان، راه اندازی و ایجاد دفتر فنی مهندسی جهت مشاوره و خدمات دهی به واحدهای صنعتی کوچک که توانایی راه اندازی واحد R&D در مجموع خود ندارند امضاء شد.

 

 




 

منبع خبر: دکتر ابوالفضل صفائی

نگارش و تنظیم خبر.عکسها : دکتر ابوالفضل صفائی


١٠:٥٥ - يکشنبه ٥ آذر ١٤٠٢    /    عدد : ٤٣٧٠    /    تعداد نمایش : ٨٣٩


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج