چاپ        ارسال به دوست

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در دانشگاه

مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر دوشنبه ششم آذر در جوار مزار مطهر شهید گمنام  برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورجوپاری امام جماعت دانشگاه به سیره و شاخصه های مکتب فاطمی در بعد های مختلف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پرداخت و گفت: یکی از مهمترین مسائل شناخت اهل بیت، خصوصاً حضرت زهرا (سلام الله علیها) زیارت نامه های این بزرگواران می باشد، تمامی ابعاد شخصیت حضرت زهرای اطهر(سلام الله علیها) برای ما دانشگاهیان و دانشجویان بسیار مهم است و باید به آن ها توجه جدی داشته باشیم.

حجت لاسلام پورجوپاری اشاره به  ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه الزهرا(س) زندگانی ایشان را صفحه برجسته ای از صفحات تاریخ دانست و گفت: ما در مقابل شخصیتی قرار داریم که توانسته است جلوه ای از حکمت و شکوه را بر پهنه گیتی بگستراند.


وی با اشاره به اخلاق حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی جامع و برتر برای نسل دیروز، امروز و فردا، خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه(س) نه تنها الگوی بانوان جهان، بلکه اسوه همه مردم در ابعاد مختلف زندگی است،

امام جماعت دانشگاه خاطر نشان کرد : وظیفه همه ماست این ویژگی ها را به زبان روز و قابل فهم برای جوانان تبدیل به الگو و اسوه عینی نماییم.

در ادامه این مراسم آقای محمد زنگی آبادی مدیر دانشجویی زیارت حضرت فاطمه (س) را قرائت کرد و به ذکر مصیبت و مدیحه سرایی پرداخت.

عزاداران سپس با حضور بر مرقد مطهر شهید گمنام با آرمان های والای شهیدان تجدید بیعت کردند و هفته بسیج را گرامی داشتند.



 

 

 



١٢:٤٠ - دوشنبه ٦ آذر ١٤٠٢    /    عدد : ٤٣٧٧    /    تعداد نمایش : ٨٧١


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج