چاپ        ارسال به دوست

دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته از کارخانجات مدیران خودرو و منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم بازدید کردند


در راستای اهداف بنیادین دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در توسعه همکاریهای علمی و صنعتی، به همت گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات این دانشگاه با همکاری انجمن علمی این گروه، اردویی علمی برای دانشجویان علاقه مند و مستعد در بازدید از صنعت برگزار گردید.

 


 


 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این اردو، دانشجویان دانشگاه در بازدید از صنایع کارخانجات مدیران خودرو در شهر بم و منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، میهمان این شرکت بوده و با مدیر و متخصصین خطوط تولید این شرکت دیدار و گفتگو داشتند.

 


 


 

این بازدید علمی با همراهی دکتر حمیدرضا ناجی، مدیر دفتر همکاری‌ها علمی و روابط بین‌الملل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، دکتر محبوبه افضلی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، و چندین دانشجوی گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات این دانشگاه در کنار برخی دیگر از دانشجویان از سایر رشته‌ها همچون مهندسی برق، شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و... صورت پذیرفت. در این بازدید، دانشجویان از 3 خط عملیاتی مونتاژ بدنه، رنگ آمیزی و مونتاژ نهایی کارخانه مدیران خودرو بازدید نموده و بطور مشخص با تجهیزات رباتیک این شرکت در زمینه مونتاژ بدنه خودرو و همچنین رنگ آمیزی خودکار بدنه آشنا شدند و بعلاوه با جینگ‌های یو، مدیر کارخانه، درباره شرایط و فرصت‌های همکاری مابین دانشگاه و شرکت به گفتگو پرداختند.


 

در این گفتگو، دکتر ناجی از توان علمی و تعدد دانشجویان متخصص تحصیلات تکمیلی این دانشگاه سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که بتوان با استفاده از پتانسیل اساسی همکاری مابین دانشگاه و شرکت، به توسعه علم و صنعت کشور کمک شایانی نمود. جینگ‌های یو نیز از این همکاری استقبال نموده و خاطرنشان کرد که شرکت مدیران خودرو آماده است تا برخی دانشجویان حال حاضر یا فارغ‌التحصیل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته را در پروژه‌های مختلف به خدمت در آورده و آموزش دهد.

وی همچنین از مزایای کار در این شرکت همچون حقوق مناسب، فضای کاری مطلوب، ارائه خودرو شرایطی و هدایا و پاداش به کارکنان سخن به میان آورد.


 

در این دیدار، جینگ‌های یو، دانشجویان را با خودروهای جدید شرکت مدیران خودرو آشنا کرد و به تلاش‌های این شرکت برای تولید خودروهای برقی با برند MVM و فونیکس اشاره نموده و از محصولات آتی برندهای زیرمجموعه‌ی شرکت مدیران همچون برخی خودروهای فونیکس و اکستریم برای دانشجویان رونمایی نمود و در همین راستا نیز دانشجویان به بررسی و آزمون این خودروها پرداختند. در ادامه وی اذعان کرد که شرکت مدیران خودرو قصد دارد تا در راستای تاسیس فاز جدید تولیدی خود در حوزه ادوات پلاستیکی خودرو، ظرفیت بالایی را برای اشتغال و همکاری با دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته فراهم نماید. وی همچنین ابراز داشت که یک شرط اساسی حضور در بین نیروهای این شرکت، طرز فکر مثبت، تخصص‌گرایی و اخلاق‌مداری می‌باشد.


لازم به ذکر است که در راستای تداوم همکاری‌ها و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای دانشجویان و اساتید جهت همکاری با شرکت مدیران خودرو، دکتر ناجی از جینگ‌های یو جهت حضور در دانشگاه و عقد تفاهم‌نامه همکاری بصورت رسمی دعوت به عمل آورد.


 

در این بازدید علمی، دانشجویان همچنین فرصتی را برای مشورت با متخصصین شرکت مدیران خودرو پیدا کردند و به ارائه و دریافت پیشنهادات پرداختند. متخصصین شرکت مدیران، ضمن ارائه برخی آمار همچون آمار تولید، وضعیت فعلی شرکت مدیران خودرو، شرایط بازار، کمبودهای موجود و مواردی از این دست، بزرگترین کمبود دانشجویی که مایل است در آینده در صنعت فعالیت نماید را عدم وجود دروس یا دوره‌هایی در زمان تحصیل دانشجو نامیدند که می‌تواند دانشجو را با فضای کار بیشتر آمیخته نماید و همگی ابراز امیدواری داشتند تا همکاری مابین دانشجویان و صنعت و بخصوص صنایع مدیران خودرو توسعه یابد تا این خلل نیز پوشش داده شود. در همین راستا، برخی نیازهای مبتنی بر طرح‌های پژوهشی و دانش بنیان در حوزه‌های کامپیوتر، برق، شیمی، پلیمر که از نیازهای شرکت مدیران خودرو می‌باشد توسط برخی متخصصین این شرکت با دانشجویان مطرح گردید و بواسطه همفکری و مشورت به راهکارهایی در این زمینه دست یافته شد تا در صورت برقراری تفاهم‌نامه در آینده نزدیک، این طرح‌ها نهایی شوند.


 

در پایان این اردوی علمی، دانشجویان ضمن بازدید از ارگ تاریخی بم، به بازدید از منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و پتانسیل‌های آن پرداختند. این اردو یکی از فعالیتهای علمی و صنعتی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته بود که به منظور ارتقای سطح دانش و تجربه دانشجویان و ایجاد ارتباط موثر با بخش صنعت برگزار شد.

 

بازدید در روز پنجشنبه دوم آذرماه 1402 انجام  و خبر آن 14 آذر دریافت شد.

 


گزارش از: مهندس عارف آیتی


 


 


 



١٦:٤٧ - سه شنبه ١٤ آذر ١٤٠٢    /    عدد : ٤٤١٢    /    تعداد نمایش : ٩٤٥


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج